Reklamační řád
Nejrychlejší a nejjednodušší způsob vyřízení reklamace je reklamování vadného zboží přímo v autorizovaném servisním centru výrobce. Kontakt najdete v návodu k obsluze, který je přiložen u zboží, nebo v záručním listě, je-li ke zboží vydán, nebo přímo na stránkách výrobce.
V případě, že pro zboží není autorizovaný servis nebo si vyberete uplatnění reklamace přímo u nás, můžete tak učinit dvěma možnými způsoby:
- Reklamaci můžete osobně předat na naší prodejně
- Nebo můžete zboží zaslat na naši adresu
AK elektro, s.r.o.
Českobratrská 1067
Letovice 67961
Společně se zbožím doporučujeme pro rychlejší vyřízení reklamace doložit doklad prokazující koupi zboží (faktura) a vyplněný reklamační list
(popis závady).
Doprava zboží
Je přijaté zboží poškozené
Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.
Zásilku, která jeví známky poškození, nepřebírejte.
Je-li zboží poškozeno, ačkoliv byl obal neporušený, je potřeba o této skutečnosti co nejdříve informovat buď přepravce, nebo naši společnost, v závislosti na druhu vámi vybrané přepravy.
- Česká pošta: oznamte osobně v den doručení na jakékoliv pobočce pošty.
- DPD: oznamte do 2 pracovních dnů na tel. 225 373 373 Po-Pá 7:00-18:00 hod. e-mail: info@dpd.cz
- Gebrüder Weiss: oznamte do 1 pracovního dne na tel. 224 726 222 Po-Pá 7:00-17:00 hod. e-mail: gw.czech@gw-world.com.
V případě jakéhokoliv poškození, do vyřízení reklamace, zajistěte zboží tak, aby s ním nebylo nadále manipulováno a aby byl zachován obal zásilky, ve kterém byla zásilka doručena. Odesílatel má právo přesvědčit se o skutečném stavu poškození či částečné ztrátě zásilky. Ze stejného důvodu nesmí být zásilka bez souhlasu zasílatele likvidována nebo přepravována na jiné místo. Vyčkejte na pokyny o dalším postupu.
Pokud zboží bylo dodáno nekompletní nebo neodpovídá objednanému typu
Prosíme, kontaktujte nás s podrobnostmi co nejdříve na 776336536 nebo na akelektro@seznam.cz a my vám následně poradíme jak dále postupovat.
Reklamace jak postupovat
Kontaktujte autorizovaný servis a popište problém. Servis vám poskytne úplné a odborné informace, sdělí vám, zda se opravdu jedná o vadu a zda je možné ji odstranit svépomocí nebo je nutné zahájit reklamační řízení.
V případě velkých spotřebičů nabízejí některé servisy výjezd svého technika přímo k vám, u malých spotřebičů je nutné doručit zboží do servisu osobně, kurýrem či poštou.
Pokud posíláte zboží do servisu, doporučujeme přiložit:
- kopii dokladu o koupi či jiný doklad prokazující koupi zboží,
- popis závady a vaše kontaktní údaje.
Na dárky, které jsou poskytovány zdarma, nelze uplatňovat žádná práva spotřebitele.
Takové zboží splňuje podmínky Darovací smlouvy a veškeré normy podle platné legislativy ČR.
Lhůta pro vyřízení reklamace
V případě, že jste spotřebitel, reklamace bude vyřízena ve 30denní lhůtě.
V případě, že nejste spotřebitel, se snažíme vyřídit reklamaci v co nejkratší době.
Peníze vám pošleme na účet nebo vám částku vyplatíme na naší prodejně, a to nejpozději do třiceti dnů od doručení odstoupení od kupní smlouvy.
Vrácení peněz poštovní poukázkou není bohužel možné.
Náklady spojené s dopravou zboží do servisu a zpět ze servisu vám budou uhrazeny při splnění těchto podmínek:
- s naším reklamačním oddělením bude předem dohodnuto, že zboží dopravíte do nejbližšího autorizovaného servisu na vlastní náklady,
- reklamace bude oprávněná (nebude se jednat např. o závadu způsobenou chybnou obsluhou, mechanickým poškozením apod.),
- prostřednictvím e-mailu zašlete žádost o proplacení nezbytných nákladů spojených s dopravou reklamovaného zboží,
- doložíte výši nákladů (sken účtenky za poštovné, přepravní list apod.).
Proplatit lze pouze náklady v přiměřené výši vzhledem k povaze zboží.
Např. náklady na poštovné, nikoliv za taxi službu.
Neopravitelná závada
Pokud vám v servisu sdělili, že je zboží neopravitelné (máte potvrzení) a že máte dořešit s prodejcem vrácení peněz či výměnu za nový kus, zašlete opravný (montážní list) a záruční list poštou na naši adresu.
Na základě zaslaných dokumentů bude posouzena oprávněnost vaší reklamace, následně vás budeme kontaktovat.
Reklamační protokol
Pokud reklamaci provádíte osobně, na naší prodejně, obsluha Vám vydá reklamační protokol, který si odnášíte s sebou.
V případě zaslání reklamace poštou, Vám bude reklamační list zaslán na e-mail uvedený v reklamaci.
Vrácení zboží ve 14denní lhůtě
Jak postupovat, když zakoupené zboží pro vás není to pravé a chcete ho vrátit v zákonné 14denní lhůtě?
V případě, že jste spotřebitel, máte dle § 1829 občanského zákoníku (zákon č. 89/2012 Sb.) právo zakoupené zboží vrátit bez udání důvodu, a to do 14 kalendářních dnů od data převzetí zboží. Nárok máte i v případě, že objednávku učiníte po internetu s osobním odběrem v naší prodejně.
V případě, že nejste spotřebitel, tedy zboží nakupujete v rámci své obchodní či podnikatelské činnosti (o čemž rozhoduje uvedení IČ na nákupním dokladu), právo na odstoupení vám nevzniká, neboť zákon tuto možnost neuvádí.
Kde zboží vrátit
Zboží můžete vrátit na naší prodejně v Letovicích
Své právo na vrácení zboží můžete uplatnit také písemně, a to odstoupením od smlouvy a zasláním zboží na adresu:
AK elektro, s.r.o.
Českobratrská 1067
Letovice 67961
Vracené zboží prosíme dobře zabalte, aby nedošlo k jeho poškození během přepravy.
Prosíme, uveďte zboží pokud možno do původního stavu, předejdete tím možnému snížení vrácené částky o náklady vynaložené na uvedení zboží do původního stavu.
Peníze za zboží Vám zašleme na Váš bankovní účet co nejdříve, nejpozději do 14 dnů od dnů od odstoupení od smlouvy, ne však dříve než dojde k doručení vraceného zboží zpět na naše adresu ( případně než prokážete, že vracené zboží nám již bylo odesláno). Náklady na vrácení zboží jsou v tomto případě na straně kupujícího.
V obou případech přiložte Odstoupení spotřebitele od kupní smlouvy
Informace k odstoupení od kupní smlouvy
Originální obal výrobku není nutný
Obal není předmětem koupě ani součástí koupené věci. I přesto má AK elektro, s.r.o. právo na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží. Tyto náklady jsou vždy individuálně posouzeny a jako takové jsou poté zákazníkovi naúčtovány a započteny s částkou za vrácené zboží.
Zboží si můžete vyzkoušet
Nemělo by však dojít k jeho zjevnému opotřebení. Zboží může být použito, ale je třeba myslet na náklady, které bude mít AK elektro, s.r.o. s uvedením zboží do původního stavu a které mohou být požadovány k úhradě.
Účtování těchto poplatků předejdete, pokud zboží uvede do původního stavu sami (očištění, zkompletování, správné zabalení apod.) S ohledem na různorodost zboží je každý případ odstoupení od smlouvy řešen individuálně.
Příklad
Zákazník si objedná a koupí tiskárnu, doma ji uvede do provozu, vytiskne si fotku a zjistí, že tiskárna nesplňuje jeho požadavky. Nicméně ji už použil a načal i inkoust k ní dodaný. Nic není ztraceno, použitím nezaniká nárok na odstoupení od smlouvy, ale spotřebitel by měl uhradit spotřebovaný materiál.
Dodržení 14denní lhůty
Pro dodržení lhůty je rozhodující, kdy je odstoupení od smlouvy odesláno. Lhůta pro odstoupení se tak považuje za zachovanou, pokud spotřebitel v jejím průběhu odešle podnikateli oznámení, že od smlouvy odstupuje.
Lhůta pro odstoupení od smlouvy trvá 14 kalendářních dnů, nikoliv pracovních, a začíná běžet následující kalendářní den po převzetí zboží spotřebitelem (např. převezme-li si zákazník zboží v pátek, doba pro odstoupení se počítá od soboty včetně).
V co nejkratším termínu od zaslání tohoto odstoupení je potřeba, abyste nám předali zakoupené zboží. V tomto případě nevzniká právo na proplacení nezbytných nákladů spojených s přepravou zboží k prodávajícímu.
Jaké dokumenty přiložit?
Ke vrácenému zboží doporučujeme vždy přiložit dokument, který potvrdí, že jste zboží zakoupili u nás a usnadní nám identifikaci daného zboží a požadavku.
Nejlepší možností je zaslání vyplněného Odstoupení spotřebitele od kupní smlouvy a nákupního dokladu, který jste obdrželi na svoji e-mailovou adresu.
Jaké zboží nelze vrátit vůbec?
Ze zákona spotřebitel nemůže odstoupit zejména od smlouvy:
- o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
- o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
- o dodání alkoholických nápojů, jež mohou být dodány až po uplynutí třiceti dnů a jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávislých na vůli podnikatele,
- o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu,
- o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
- o opravě nebo údržbě provedené v místě určeném spotřebitelem na jeho žádost; to však neplatí v případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiných než vyžádaných náhradních dílů,
- o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,
- o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal,
- o dodávce novin, periodik nebo časopisů,
- o ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času, pokud podnikatel tato plnění poskytuje v určeném termínu,
- uzavírané na základě veřejné dražby podle zákona upravujícího veřejné dražby, nebo
- o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy.
Výjimkou jsou případy, kdy je odstoupení od smlouvy výslovně ujednáno.
Stručný přehled na závěr
- Od kupní smlouvy je možné odstoupit do 14 kalendářních dnů.
- Lhůta 14 dnů začíná běžet následující kalendářní den po převzetí zboží.
- Končí-li lhůta o víkendu nebo ve svátek, jako poslední den lhůty je brán nejbližší následující pracovní den.
- Odstoupení od kupní smlouvy musí být dodavateli odesláno nejpozději v poslední den 14denní lhůty.
Zboží může být po dohodě vráceno i později.
- Rozbalením ani použitím zboží nezaniká právo na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu. Výjimku tvoří např. audio a video nosiče.
- Zboží nemusí být vráceno v originálním obalu, avšak dodavatel má právo na úhradu nákladů spojených s uvedením zboží do původního stavu.
- Je možné vrátit i zboží použité, avšak dodavatel má opět právo na úhradu nákladů spojených s uvedením zboží do původního stavu. Tyto náklady mohou teoreticky dosáhnout i plné ceny zboží.
- Peníze vrátíme nejpozději do 14 kalendářních dnů od odstoupení od smlouvy, ne však dříve, než obdržíme vracené zboží (případně než prokážete, že vracené zboží nám již bylo odesláno).
Tento reklamační řád nabývá účinnost 1.1.2020. Změny reklamačního řádu vyhrazeny (tím nejsou dotčeny již uzavřené kupní smlouvy).
Na stav reklamace je možné se informovat na uvedeném kontaktu:
Osoba pověřena vyřizování reklamace:
Antonín Koudelka
AK elektro,s.r.o.
Českobratrská 1067
Letovice 679 61
Tel: +420776336585/ +420776336536
e-mail: akelektro@seznam.cz
skype: